Svi korisnici iPhone uređaja imaju Apple Health. Pitanje je da li ga svi koristimo na pravi način, i koristimo sve potencijale ove aplikacije? Apple Health dolazi uz svaki iPhone uređaj i nemoguće ju je izbrisati (za razliku od često beskorisnih aplikacija poput Wallet, Tips ili Compass).

Apple Health je zapravo jako moćna aplikacija koja vam može pomoći da budete (ili ostanete u formi).

Apple Health je znatno napredovao od 2014. godine kada je ugrađen u deo iOS 8 sistema. U početku je imao jednostavne funkcije koje su predstavljale statistiku vašeg zdrastvenog stanja. Danas, ova aplikacija vam nudi lak pregled vašeg zdrastvenog stanja na zabavan način koji vam dozvoljava da percipirate podatke i vizuelno. Možete se poigrati sa interfejsom i dodati omiljene statistike, kao i pronaći mape vaših ruta za vežbanje.

U Today tabu možete videti grafikone i liste vaših dnevnih, nedeljnih, mesečnih čak i godišnjih aktivnosti.

Ako koristite Apple Watch, Activity aplikacija je automatski instalirana na vaš mobilni uređaj. Iako nazigled liče, ove dve aplikacije nisu isto. Activity beleži vaše aktivnosti samo na Apple Watch-u dok Apple Health sinhronizuje sve vaše zdrastvene i fitnes unose. Zbog toga je poželjno koristiti Health aplikaciju jer dobijate uvid u vaše kompletno zdrastveno stanje, alergije, krvna grupa koje vam mogu koristiti u određenim situacijama.

Kako iskoristiti sve potencijale ove aplikacije? Rešenje je – koristiti je i unositi podatke što češće. Ako posedujete Apple Watch, imate već 4 built-in aplikacije koje prate vaše aktivnosti, vežbanje, disanje i ritam srca. Ako pak nemate Apple Watch, vaš iPhone (5s i više) u sebi ima ugrađen monitoring vaših dnevnih aktivnosti poput beleženja koliko dnevno pređete u kilometrima, ili koliko dnevno koraka napravite. Ali ovo je samo vrh ledenog brega kada je reč o Apple Health aplikaciji.

Zahvaljući third-party aplikacijama možete pregledati statistiku vaše dijete, kvalitet sna uz HealthKit. Da biste se odlučili koja aplikacija je idealna za vas Health vam nudi nekoliko korisnih preporuka. Uđite u Health aplikaciju i kliknite na jedan od ponuđenih tabova (Activity/Mindfulness/Nutrition/Sleep) i odaberite od liste ponuđenih korisnih aplikacija koje vam mogu pomoći pri svakodnevnim aktivnostima. Tako na primer, da pratite kvalitet vaš sna možete koristiti Sleep Cycle alarm clock  ili Pillow ako koristite Apple Watch.

Ako ste zaista ozbiljni povodom praćenja svog zdrastvenog i fitnes statusa, možda vam se može učiniti da korišćenje Apple Health aplikacije nije dovoljno. Nedavno je Apple kupio Beddit kompaniju koja pravi monitore za spavanje koje možete držati ispod jastuka kao znatno komotniju opciju. Za praćenje rada srca ozbiljne atlete će moža želeti bežični strap poput Polar-a koji koristi elektrode (najprecizniji metod)

Sources tab vam pokazuje listu third-party aplikacija kojima ste isključivo vi dozvolili da menjaju i upisuju nove podatke u okviru Health aplikacije.

Možete izmeniti Today tab tako što ćete određene statistike obeležiti kao “omiljene”. Omiljene statistike će vam se pojavljivati na vrhu liste. Da to uradite, samo pronađite tip statistike koju želite da dodate i kliknite na “Add to favorites”. Ovim možete izmeniti vaš feed tako da odgovara vašim individualnim fitnes ciljevima.

 


Ako na primer želite da izgubite na težini, to obično znati da treba da redukujete body fat. Što znači da ima smisla izabrati opcije Weight i Body Fat kao favorite. Da biste izgubili na težini, obično znači da treba da smanjite dnevni unos kalorija a povećate broj potrošenih kalorija, što znači da Dietary Calories i Active energy takođe treba da se nađu na vašoj listi omiljenih statistika kako biste uspešno pratili progres.

Profesionalci u sportu poput bodibildera treba da dobiju na težini tako što će povećati mišićnu masu a ne masno tkivo. Stoga očigledan izbor za njih je Weight i Lean Body Mass. Takođe, profesionalni sportista treba da balansira svoju dijetu i unos ugljenih hidrata, proteina i masnoće što znači da bi i ove statistike bile očigledan izbor za individualni program sportiste.

Sa druge strane ako se spremate za maraton, i aktivno se bavite trčanje jedan od vaših najznačajnijih aspekata bi trebalo biti Volume: odnosno kilometraža. Workouts i Walking + Running Distance bi trebalo biti u vašim favoritima. Sa svim tim vežbanjem, bitno je imati u vidu i broj kalorija da biste se osećali zdravo. Stoga je i Dietary Calories statistika i više nego korisna.

Spajajući različite elemente Health aplikacija vam pruža jedinstven pogled na vaše fitnes iskustvo, pružajući vam uvid svih krucijalnih stavki u okviru jednog feed-a. Zahvaljujući gadgetima poput Apple Watch sada lakše nego ikad možete automatski uneti korisne podatke.

Fotografije i tekst delimično preuzeti sa: CultOfMac